niedziela, 6 września 2015

Zatrzymany czas

Zatrzymany czas 01 listopad 2010
Maniki była w swej Chatce
- Dzień dobry
- Witaj Sławku
- Przyniosłem czekoladki
- To miło z Twojej strony
- Znów oglądasz zdjęcia
- Ale za to jakie! Spójrz na tym zdjęciu jest moja babcia
Nie znałam jej, zmarła nim się urodziłam
z domu nazywała się Zofia Mądrecka
To ta druga od prawej


- A ten obok to dziadek?
- Nie, mój tata powiedział że nie ma na tym zdjęciu jego taty
to zdjęcie jest zrobione w Poznaniu w 1939 roku, babcia pochodziła z Poznania
a dziadek z Tarnopola, tam się poznali i tam też urodził się mój tata
A to zdjęcie zrobione w Przedszkolu w Tarnogórze w 1945 roku
Przedszkolanka trzyma na rękach moją dwuletnią mamę


- Tarnogóra?
- Lubelskie, moja mama urodziła się w miejscowości Krasnystaw
A to babcia Zosia z domu Jarocka, mama mamy z moją mamą i jej tatą Stanisławem
tak na oko 1944 rok


- Tu też moja mama, myślę że ma z dwa, trzy latka czyli 1945 lub 46 rok



- A na tym zdjęciu gdzieś jest moja mama, nie potrafię rozpoznać
na zdjęciu pisze: W Białym Kamieniu Szawno Zdrój i chyba 1954 rok
nie potrafię doczytać


- A to już mój tata, patrz jaki miał rower
To było w maju 1956 roku Bobrek, pewnie chodzi o Bytom Bobrek
tam tata taty mieszkał z drugą żoną, po śmierci babci ożenił się ponownie
miał trójkę dzieci a potem z tą drugą żoną taty jeszcze mieli syna, tamtą babcię znałam


- A tu lipiec 1959 roku Bieszczady
Tata miał wówczas 17 lat!


- Bez siodła
- Mówił mi że kiedyś jeździło się na oklep
A tutaj w tym samym roku w Lipcu, Srebrna Góra
zmienił rower na lepszy



- A to też 1959 rok Służyca koło Wałbrzycha
Kiedyś mężczyźni znieniali rowery na lapsze
a potem kupowali motory, teraz mężczyźni zmieniają samochody

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz