niedziela, 27 września 2015

Real 26 grudnia 2009

Real 26 grudzień 2009

Święta - czas dla rodziny
Na co dzień wielu rodziców nie ma fizycznej możliwości
by poświęcać czas własnym dzieciom
Rodzice często są zapracowani
a jak wracają do swych domów
chcą po prostu odpocząć po pracy
Ale w Święta kiedy nie idą do pracy
moim zdaniem powinni każdą chwilę
spędzać z dziećmi a nie z pilotem telewizora...
Dzieci to inwestycja :)
Od małego należy jak najwięcej dzieciom
mówić, rozmawiać z nimi
grać w gry... bawić się z dziećmi
Każda minuta jaką rodzic spędzi aktywnie ze swym dzieckiem
zaowocuje w przyszłości :)
Z dziećmi nie ma czasu na nudę
Dzieci mają wspaniałe pomysły
uczą się przez zabawę nie wiedząc o tym iż się uczą... :)
Niejednokrotnie słyszałam iż posyłając do szkoły sześciolatki
odbieramy im dzieciństwo
Nie prawda! Dziecko powinno wypracować sobie rączkę
poprzez kreślenie szlaczków i te dzieci w przedszkolu
właśnie tym powinny się zajmować
na literki przyjdzie czas... teraz sześciolatki przekroczą próg podstawówki
i będą uczyły się czytania i pisania
To zależy indywidualnie od dziecka
kiedy będzie potrafiło czytać
Moja mała wówczas Małgosia wcześnie nauczyła się czytać
ale nie dlatego że taka była moja ambicja
To Małgosia sama chciała :)
Jej brat Andrzej kreślił szlaczki, liczył kasztany
Małgosia też chciała
W efekcie tego mając pięć lat chodziła ze swym bratem
na angielski, pisała, czytała jak siedmiolatki
więc mogła
Nie odebrałam jej dzieciństwa poprzez to
Uważam że dzięki temu Małgosia teraz zbiera laury
Pamiętam jak kiedyś powiedziałam sobie Małgosia będzie najlepsza
chodziło mi o rówieśników
Jej rówieśnicy stawiali pierwsze kroki w świecie liter
a Małgosia codziennie chodziła do biblioteki
i wypożyczała po dwie książeczki które wieczorem czytała
by kolejnego dnia iść po następne książeczki
Miłość do książek kształtuje się u malucha :)
Najpierw czyta mama, tata, dziadek czy babcia
a potem dzieci same sięgają po książki
Warto :)

Zabawa
Dzięki zabawom dzieci uczą się poznawać Świat
Wczoraj z Anią grałyśmy w szachy
Coraz lepiej gra :) Bardzo mnie to cieszy
Pamiętam jak kiedyś przyszedł mój brat i Małgosia
zapytała czy zagra z nią w szachy
zagrali
Darek potem zapytał:
Skąd Małgosia nauczyła się tak dobrze grać?
Uśmiechnęłam się tylko
Szachy są bardzo dobrą grą dla malucha
rozwijają myślenie
zawsze z synem grałam w szachy
Małgosia też chciała :)
Właśnie dlatego osiąga sukcesy
bo sama chce i nie była zmuszana do niczego
To jest droga do sukcesu
Wystarczy chcieć :)

Bawiłam się z Anią
We fryzjera i kosmetyczkę
Mam sporo włosów
Ania czesała mnie
było zabawnie :)
Potem Pani Fryzjerka poleciła mi kosmetyczkę
Ania dała mi wizytówkę kosmetyczki
Zadzwoniłam do kosmetyczki by umówić się na wizytę
Umówiłam się na konkretną godzinę
Ania przygotowywała gabinet kosmetyczki a ja poszłam
do pokoju obok do syna i starszej córki
Usłyszałam w pewnym momencie:
"Co za niepunktualność!"
Zorientowałam się że muszę pędzić do kosmetyczki :)
Przywitała mnie Pani
przebrana specjalnie na tę okoliczność :)
Pytała jak się nazywam, czy byłam umówiona
I nagle Ania mówi: Ale Pani nie była ze mną umówiona
Zbaraniałam
Moja uśmiechnięta córka wskazała znaczek z imieniem i nazwiskiem
przypięty do ubrania
Ach tak... zrozumiałam iż umawiałam się z Panią Aliną, a nie Moniką :)
Ania skierowała mnie do innej z pań
Kiedy podeszłam do biurka córki
Ania odwróciła się do mnie pytając czy miałam umówioną wizytę
Tak umawiałam się telefonicznie
Aż parsknęłam śmiechem
Ania poważnie zapytała: Dlaczego się Pani śmieje?
I też parsknęła śmiechem
To znów nie była Pani Alina!
W końcu ta druga z Pań telefonicznie poprosiła Panią Alinę
Kiedy przyszła
Poleciła bym położyła się na łóżku
Świetne uczucie takie zabiegi kosmetyczne w wykonaniu córki
Ania przyniosła krem, ponieważ poleciła bym miała zamknięte oczy
i ich nie otwierała nie wiedziałam czego się spodziewać
zaskoczeniem było kiedy mówiła że nałoży mi maseczkę
a ja poczułam iż na prawdę coś nakłada na moją twarz
to był krem
Potem zamieniłyśmy się rolami
itd. itd.
Z dzieckiem zawsze można się bawić
a pomysły sypią się same...

Cudownie mieć dzieci :)

                                                                                  Matka Trójki Wspaniałych Dzieci :)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz