sobota, 29 sierpnia 2015

Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński 11 grudzień 2012
Zmarł nagle... 7 sierpnia 2012 roku
Dzięki staraniom jego rodziców w grudniu 2012 roku
ukazał się tomik jego wierszy


Jarosław Zieliński

"Słowa i linie

Myślę, że poeta to ktoś, kto wierzy, że świat można opisać przy pomocy słów. Nie musi szukać specjalnych rzeczy ani bywać w niezwykłych miejscach, choć nic nie może poradzić na to, że jego wiersze często w takich sytuacjach powstają. Jest źródłem dla własnej poezji, źródłem, które przepływa przez świat, a woda w nim zmienia barwę i krople z niej, tylko krople tworzą wiersze.

Czasem moje wiersze są odbiciem obrazów i zdarzeń z rzeczywistości, a czasem tylko stanów umysłu, fantazjami, konstrukcjami z obrazów mogącymi przekazać coś, co ma sens według mnie.

W tym znaczeniu są najdoskonalszym pamiętnikiem, bo czytając je, mogę zobaczyć siebie samego z przeszłości, zobaczyć, ile się zmieniłem. Czy napisałbym jeszcze raz to samo? Często już nie. Czy zaprzeczyłbym temu, co mówi ten wiersz? Byłaby to najgorsza rzecz, która mogłaby mi się zdarzyć."


[*]

                  
Maniki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz